Speciaal actief oplosmiddel voor het reinigen van typische verontreinigingen en afzettingen uit het aanzuigcircuit en van de gaskleppen. Lost alle verontreinigingen op zoals olie, hars, lijm enz. en verwijdert deze. Garandeert de werking van bewegende delen en verhoogt de bedrijfszekerheid van benzinemotoren.
Voor het aanzuig- en smoorkleppenbereik inclusief injectoren en boringen. Uitsluitend geschikt voor gebruik in ottomotoren(benzine)!
Eigenschappen
Zeer sterk reinigingseffect
Eenvoudig toe te passen
Reiniging zonder demontage mogelijk
Optimaliseert economische toepassingen
Snelle reiniging
Voor katalysator getest
Gebruik
Maak directe toegang tot de smoorklep. Start de motor om met het reinigen te beginnen.
Als de motor het toerental niet kan handhaven of niet kan worden gestart terwijl de aanzuigbuis is losgekoppeld, scheidt u bij uitgeschakeld contact de stekker van de uchtmassameter. In dit geval moet de opgeslagen fout na reiniging uit de motorregeleenheid worden verwijderd met behulp van een geschikt diagnose-apparaat en kan de luchtmassameter evt. nieuw worden aangeleerd.
De smoorkleppenreiniger via de spuitsonde bij middelhoog toerental (minimaal 2.000 toeren) over het volledige bereik van de smoorklep spuiten.
Als er bij het aanbrengen een toerentalschommeling van meer dan 1.000 toeren optreedt, is het belangrijk om de spuitintervallen in te korten. Houd er rekening mee, dat de smoorkleppenreiniger niet in contact mag komen met de luchtmassameter of met gelakte componenten.
Bij hardnekkige afzettingen op de smoorklep, in het inlaatspruitstuk of bij de inlaatkleppen kan hetbreinigen met een tweede blik worden herhaald. Na gebruik van de motor gedurende ongeveer 20 sec. bij minimaal 2.000 toeren laten nalopen om resterende hoeveelheden in het inlaatsysteem te verbranden.