Beschrijving
Beschermt de katalysator tegen verstopping door roet. Reinigt inlaatkleppen en verbrandingskamer. Verbetert de verbranding van de brandstof. Schone motoren verminderen het brandstofverbruik en hiermee de CO2-uitstoot. Voorkomt corrosie in het brandstofsysteem.
Eigenschappen
- beschermt de katalysator tegen verstopping door roet
- garandeert een optimale verbranding reinigt het aanzuigkanaal, de inlaatventielen en de verbrandingskamer
- voorkomt corrosie in het brandstofsysteem met langdurige werking garandeert een laag brandstofverbruik.
Toepassings-Gebieden
Geschikt voor alle benzinemotoren met katalysator.
Gebruik
Additief in de LIQUI MOLY pompspuitfles (art nr. 3316) vullen. Pompspuitfles oppompen. Toegang tot het aanzuigkanaal creëren, idealiter achter de turbolader. Houd er rekening mee dat de toegang achter de luchtmassasensor moet zijn.
Start de motor en spuit het additief met korte tussenpozen bij gemiddelde toerental (2.000-3.000 tpm) in het aanzuigkanaal. Als
er geen toerentalschommelingen zijn, kunnen de spuitintervallen verlengd worden. Bij grote toerentalafwijkingen (<700 tpm),spuittijd verkorten.
Controleer de pompspuitfles voor een fijne verneveling regelmatig voor voldoende restdruk. LIQUI MOLY aanvaardt geen enkele garantie voor toepassingen die afwijken van de specificaties in de productinformatie en van andere dan de hier genoemde doseersystemen.
De gebruiker is als enige verantwoordelijk voor het controleren van de geschiktheid van afwijkende doseersystemen. Voor een optimale reiniging van het brandstofsysteem raden wij aan om Catalytic System Clean (art. snr. 7110) direct na gebruik van het additief
aan de brandstof toe te voegen. Dit garandeert een optimale reinheid van het gehele motorsyteem inclusief het uitlaatgassysteem.
Verwijzing
Mangaanoxide gebaseerde afzettingen in de katalysator kunnen niet worden verwijderd.